အိမ္မွာထက္ အလုပ္မွာ သင္အခ်ိန္ေပးရတာပိုမ်ားတဲ့အတြက္ သင့္ရဲ႔ရံုးခန္းေနရာကေလးကို တတ္ႏိုင္သမၽွ က်န္းမာေရးနဲ႔ကိုက္ညီေအာင္ ျပင္ဆင္ထားပါ။ အလုပ္ခြင္ကို အားကစားပစၥည္းကိရိယာမသယ္ေဆာင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ သင့္ရဲ႔ေန႔စဥ္ဘဝလုပ္ငန္းေဆာင္တာမွာ အနည္းငယ္ရိုးရွင္းေသာေျပာင္းလဲမႈကို ျပဳလုပ္ေပးျခင္းျခင္းက ထူးျခားမႈကို ျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။
❤၁။ ပိုလႈပ္ရွားပါ။ (Move around more)ေလ့လာဆန္းစစ္မႈအရ အခ်ိန္အၾကာႀကီးထိုင္ၿပီးရင္ အနည္းဆံုး၂နာရီၾကာ လႈပ္ရွားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။ အခုအခါ အလုပ္ခြင္မွာ ဆန္းျပားလွတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာပရိုဂရမ္ေတြနဲ႔ အလုပ္လုပ္ရတဲ့အခါ ဘယ္အခ်ိန္မွာအနားေပးရမယ္၊ ကိုယ္ခႏၶာဆန္႔တန္းေလ့က်င့္ခန္းလုပ္ရမယ္ဆိုတာ သင့္ကိုအသိေပးဖို႔ မလြယ္ကူပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ သင့္အလုပ္တေန႔တာလံုးမွာ ေရြ႔လ်ားလုပ္ေဆာင္ျခင္းဟာ အလြန္အေရးပါပါတယ္။ သင့္ရဲ႔ရုပ္ပိုင္းဆိုင္ရာအတြက္ ေကာင္းမြန္ရံုသာမက ကုန္ထုတ္စြမ္းအားကို ျမွင့္တင္တိုးပြားေစၿပီး လက္ရွိလုပ္ငန္းအေပၚ ပိုမိုအာရံုစိုက္ႏိုင္ေၾကာင္း ေလ့လာမႈမွာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။
❤၂။သဘာဝတရားနဲ႔အနည္းငယ္ထိေတြ႔မႈရွိပါေစ။ (Have a little touch of nature)
သဘာဝတရားနဲ႔ထိေတြ႔မႈက တီထြင္ဖန္တီးမႈအားနဲ႔ က်န္းမာစိတ္ရႊင္လန္းမႈကို လႈံ႔ေဆာ္ေစပါတယ္။ Sansevieriaေခၚ ေျမြပင္နဲ႔တူေသာ အစိမ္းေရာင္အရြက္မ်ားရွိတဲ့အပင္ေတြဟာ သင့္ရံုးခန္းရဲ႔ ေလထုအရည္အေသြးကို တိုးတက္ေစႏိုင္ပါတယ္။
ရွားေစာင္းပင္(Cacti)သို႔မဟုတ္ ရနံ႔ျပင္းတဲ့ပန္းပြင့္မ်ားဟာ စိတ္မသက္မသာျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္အာရံုရႈပ္ေထြးမႈအသြင္မေျပာင္းေအာင္ အပင္ေတြကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး အနည္းဆံုးထားေပးပါ။
❤၃။အျပင္မွာ ထြက္စားပါ။ (Eat outside)
အလုပ္လုပ္ေနစဥ္အတြင္း အေရးႀကီးဆံုးအရာမ်ားထဲမွတစ္ခုကို သင္လုပ္ႏိုင္တာကေတာ့ သင့္စားပြဲေပၚမွာ မစားေသာက္ဖို႔ဘဲဟု ေဒါက္တာဂရာဟမ္ကေျပာပါတယ္။ သင့္ကိုယ္ပိုင္ပတ္ဝန္းက်င္ကေန ထြက္လာၿပီး သင္သြားႏိုင္မယ့္ သီးသန္႔ေနရာေလးတစ္ခုမွာ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ အျခားလူမ်ားနဲ႔ ေန႔လည္စာစားပါ။ ဒါဆိုရင္ ေန႔လည္ခင္းခဏတာနားခ်ိန္ကို သင္အမွန္တကယ္ရရွိႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သင့္အလုပ္စားပြဲနဲ႔ေဝးရာမွာ အမွန္တကယ္ေခတၱအနားယူလိုက္ျခင္းက ေနာက္တေန႔ေန႔ဝက္စာအတြက္ သင့္ဦးေႏွာက္ဖြံ႔ၿဖိဳးႏိုးၾကားေစဖို႔ ျပန္ထိန္းညွိေပးရာမွာ အေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အဓိပၸာယ္မဲ႔၊ ဆင္ျခင္တံုတရားမဲ့စြာ အင္တာနက္အသံုးျပဳရင္း အခ်ိန္ျဖဳန္းျခင္းမွလည္း တားဆီးကာကြယ္ေပးပါတယ္။
❤၄။ ကိုယ္ေနဟန္ထားေကာင္းေကာင္းထားပါ။ (Keep a good posture)
ကိုယ္ေနဟန္ထားက က်န္းမာေရးနဲ႔ လုပ္ငန္းခြင္စြမ္းေဆာင္မႈ ၂မိ်ိဳးစလံုးမွာ အလြန္အေရးပါေၾကာင္း ေဒါက္တာဂရာဟမ္ကေျပာပါတယ္။ တည့္မတ္စြာထိုင္ၿပီးအလုပ္လုပ္ျခင္းက တာဝန္ကိုၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ျခင္းဆိုတဲ့ ခံစားမႈကို ေပးစြမ္းႏိုင္သလို ေလးတြဲ့စြာမွီၿပီး ကိုယ္ကိုကိုင္း၍ ထိုင္ေနျခင္းက သင့္ကို ပင္ပန္း၊ ပ်င္းရိေစပါတယ္။
အလုပ္ခြင္မွာ သင့္ေလ်ာ္ေသာ ကိုယ္ေနဟန္ထားကို ေထာက္ပံ့ေပးေသာ သက္ေတာင့္သက္သာနဲ႔အက်ိဳးထိေရာက္မႈေကာင္းတဲ့ ဒီဇိုင္းပံုစံ စားပြဲကုလားထိုင္ကို အသံုးျပဳပါ။ သို႔မဟုတ္ အခ်က္ျပsensorစက္ေလး ဝယ္ၿပီး သင့္ရဲ႔ရွပ္အကၤ်ီမွာ တြယ္ကပ္ထားပါ။ သင္ပ်င္းရိေလးတြဲ႔ေနတယ္လို႔ ခံစားေနရရင္ အဲဒီစက္က တုန္ခါၿပီးအခ်က္ေပးပါလိမ့္မယ္။ ☺
❤၅။ အလင္းေရာင္ကို ထိန္းညွိပါ။ (Adjust your lighting)
ျဖစ္ႏိုင္ရင္ ျပတင္းေပါက္နားမွာထိုင္ပါ။ သဘာဝအလင္းေရာင္က သင့္ရ႔ဲစိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈပမာဏ(stress levels)နဲ႔ ဇီဝကမၼျဖစ္စဥ္ရွိ၂၄နာရီစက္ဝန္း(circadian rhythm)ကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးပါတယ္။ အကယ္၍ ၂မ်ိဳးလံုးဟာ သင့္ေတာ္တဲ့ပမာဏမွာရွိေနလၽွင္ ေန႔ခင္းမွာ သင္ပိုမိုသြက္လက္တက္ၾကြတာကို ခံစားရၿပီး ညဘက္မွာ သင္ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေပ်ာ္လာပါလိမ့္မယ္။
အကယ္၍ ျပတင္းေပါက္မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႔အလင္းေရာင္ကို ညိွေပးပါ။ ျပာလဲ့လဲ့အလင္းေရာင္က ေတြးေခၚမႈအားေကာင္းေစၿပီး ေႏြးေထြးတဲ့မီးေရာင္က လူမႈဆက္ဆံေရးအတြက္ ေကာင္းေစပါတယ္။ မ်က္စိအားစိုက္မႈကိုကာကြယ္တားဆီးဖို႔ အနီးအနားမွာ အဖြင့္အပိတ္လုပ္ႏိုင္မဲ့ စားပြဲတင္မီးအိမ္ေလးတစ္လံုးကို ထားေပးပါ။
(Reference- 5 ways to improve your health in the workplace- written by Kaith D-MIMS)
No comments:
Post a Comment