Saturday, November 27, 2010

ငါးနဲ႕ပတ္သက္တဲ့ သိေကာင္းစရာ

ေန႕စဥ္ခ်က္ျပဳတ္တဲ့အစာအစားထဲမွာ ငါးထည့္စားသင့္ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ အိုမီဂါ-၃ ဖက္တီးအက္ဆစ္ဟာ ငါးမ်ားမွာ ပမာဏမ်ားမ်ားပါဝင္လို႕ပါပဲ။ အေရးၾကီးတဲ့ အိုမီဂါ-၃ ဖက္တီးအက္ဆစ္ကေတာ့ EPA(Eicosapentaenoic acid)နဲ႕ DHA (Docosahexaenoic acid)တို႕ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၄င္းအက္ဆစ္၂မ်ိဳးလံုးကို အစားအစာမွပဲ ရရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ အျခားဖက္တီးအက္ဆစ္မွ ခႏၶာကိုယ္ထဲ တည္ေဆာက္ယူလို႕မရပါဘူး။ အိုမီဂါ-၃ကို အဆီမ်ားတဲ့ငါးမွပဲ အေကာင္းဆံုးရႏိုင္ပါတယ္။

ဂ်ပန္လူမ်ိဳးမ်ားဟာ ငါးအမ်ားဆံုးစားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒုတိယကမာၻစစ္ကတည္းက ဂ်ပန္အစားအေသာက္ထဲတြင္ အေနာက္တိုင္းအေငြ႕အသက္ေရာေႏွာလာလို႕ အခုအခါ ဂ်ပန္မွာ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းဟာ အေမရိကန္ႏိုင္ငံမွာျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းရဲ့ တဝက္ေအာက္ပဲ ရွိပါတယ္။ အိုမီဂါ-၃အေျမာက္အျမားပါတဲ့ဆီ (ဥပမာ-ငါးမ်ားမ်ားစားျခင္း၊ အိုမီဂါ-၃ပါတဲ့ျဖည့္စြက္ဆီ)ကို စားသံုးျခင္းဟာလည္း ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းျခင္းနဲ႕ ႏွလံုးေသြးေၾကာပိတ္ျခင္းမွ ကာကြယ္ေပးပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အသားအမ်ားဆံုးစားတဲ့ ေနာ္ေဝးလူမ်ိဳးမ်ားကေတာ့ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါျဖစ္ပြားမႈႏႈန္းဟာ ဂ်ပန္လူမ်ိဳးေတြထက္ ပိုပါတယ္။

ဆာေလာင္တဲ့အခါ ခႏၶာကိုယ္မွ စြမ္းအင္ထုတ္သံုးရာတြင္ ဖက္တီးအက္ဆစ္မ်ားဟာ တက္ၾကြတဲ့ ေမာလီက်ဴးမ်ားအျဖစ္ မ်ိဳးရိုးဗီဇအဆင့္မွာ ပရုိတိန္းဖြဲ႕စည္းတည္ေဆာက္မႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။ ဆဲလ္ပမာဏအနည္းအမ်ားကိုလည္း အခ်က္ျပေပးပါတယ္။ ထို႕အတူ အိုမီဂါ-၃မွျပဳလုပ္တဲ့ (Resolvins & Protectins) အရာ၂ခုဟာလည္း အေရာင္က်ေစတဲ့ဂုဏ္သတၱိရွိေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

ေဆးပညာေလ့လာခ်က္ၾကီးအရ EPAတခုတည္း (သို႕မဟုတ္) EPAနဲ႕DHA၂ခုေပါင္းကို အမ်ားအျပားစားသံုးရင္ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါျဖစ္ပြားမႈကို ေလ်ာ့က်ေစေၾကာင္း သိရွိရပါတယ္။ က်န္းမာတဲ့လူတေယာက္ဟာ ငါးအမ်ိဳးမ်ိဳး (အထူးသျဖင့္ ဖက္တီးအက္ဆစ္ပါဝင္တဲ့ငါး)ကို တပတ္လွ်င္ အနည္းဆံုး၂ၾကိမ္ခန္႕ စားသံုးသင့္ေၾကာင္း အေမရိကန္ႏွလံုးအဖြဲ႕အစည္းမွ အၾကံျပဳထားပါတယ္။ EPA နဲ႕DHA ဖက္တီးအက္ဆစ္ပါဝင္မႈမ်ားတဲ့ငါးမ်ားကေတာ့ ဆယ္လ္မြန္ငါး၊ ငါးကြမ္းရွပ္၊ ပင္လယ္ငါးေသးေသးေလးေတြနဲ႕ တူနာငါးေတြပဲျဖစ္တယ္။

ဒါ့အျပင္ ေန႕စဥ္ EPAနဲ႕DHA ၄၀၀မွ၅၀၀မီလီဂရမ္အထိ ျဖည့္စြက္စားေပးရပါမယ္။ ႏွလံုးေသြးေၾကာက်ဥ္းေရာဂါအခံရွိတဲ့သူမ်ားအဖို႕ ေန႕စဥ္ EPAနဲ႕DHA ၁၀၀၀မီလီဂရမ္အထိ ျဖည့္စြက္ေပးရပါမယ္။ တခ်ိဳ႕လူနာမ်ားမွာ ေန႕စဥ္ EPAနဲ႕DHA ၂ ဂရမ္မွ ၄ ဂရမ္ေလာက္အထိ လိုအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲေလာက္ပမာဏမ်ားလြန္းသြားရင္ တခ်ိဳ႕လူမ်ားဟာ ေသြးယိုစီးမႈျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ၄င္းပမာဏကို ဆရာဝန္ညွြန္ၾကားမွပဲ သံုးဖို႕လိုပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ သင္အခုကတည္းက ငါးမ်ားမ်ားစစားလိုက္ပါေတာ့လို႕။



1 comment:

kyawkyaw said...

က်န္းမာေရး ဗဟုသုတေတြအတြက္ကို ေက်းဇးူတင္ပါတယ္ သူငယ္ခ်င္း
မ်ားမ်ားထပ္ေရးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါတယ္