Wednesday, November 24, 2010

ေရအေလးခ်ိန္

အစာမစားမီ ေရေသာက္ျခင္းဟာ အမွန္တကယ္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္က်ဖို႕ အေထာက္အကူျဖစ္သလား။

ႏိုဝင္ဘာလဟာ အစားၾကီးတဲ့အားလပ္ရက္ရာသီအစလို႕ မွတ္သားရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ ရုိးရွင္းတဲ့အခ်က္က အစာမစားမီ ေရတဖန္ခြက္ေသာက္ျခင္းဟာ အစာစားျခင္းကို ထိန္းထားႏိုင္တယ္။ အစာထိန္းေနတဲ့သူမ်ားအဖို႕ အဆိုပါအေလ့အထကို က်င့္သံုးဖို႕ အာဟာရပညာရွင္မ်ားက တိုက္တြန္းတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာၾကာခဲ့ပါၿပီ။ အေၾကာင္းမွာ ရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။ ေရဟာ ဗိုက္ျပည့္ေစၿပီး ဆာေလာင္မႈေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။

မၾကာေသးမီကမွ အဆိုပါသီအိုရီကို ေထာက္ခံတဲ့ေလ့လာမႈေတြကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လတ္တေလာ ေဖေဖာ္ဝါရီလထုတ္ အဝလြန္ျခင္းဂ်ာနယ္မွ က်ပန္းစမ္းသပ္စစ္ေဆးခ်က္အရ ဗာဂ်ီးနီးယားနည္းပညာမွ သိပၸံပညာရွင္မ်ားက အသက္၅၅ႏွစ္ႏွင့္အထက္ရွိ အဝလြန္အုပ္စုတစုကို ကယ္လိုရီနည္းတဲ့ အစားအေသာက္ကို ၃လေလာက္စားသံုးေစပါတယ္။ တဝက္ေလာက္ကို အစာမစားမီ ေရ၂ခြက္ေသာက္ေစပါတယ္။ ေလ့လာမႈအၿပီးမွာ ေရေသာက္တဲ့အုပ္စုဟာ ပ်မ္းမွ်၇ကီလိုေလာက္ ေလ်ာ့က်သြားၿပီး အျခားအုပ္စုမွာ ပ်မ္းမွ်၅ကီလိုပဲေလ်ာ့က်ပါတယ္။ ၂၀၀၈ခုႏွစ္ေလ့လာခ်က္အရ မနက္စာမစားမီ ေရေသာက္သူမ်ားဟာ ကယ္လိုရီစားသံုးမႈပမာဏ ၁၃%ေလ်ာ့က်ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိခ်က္နဲ႕ အလားတူပါပဲ။

၂၀၀၇ခုႏွစ္တတိယအၾကိမ္ေလ့လာခ်က္မွ ထူးျခားမႈေတြ႕ရွိရပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ အစာမစားခင္နာရီဝက္အလို ေရေသာက္ျခင္းဟာ လူၾကီးမ်ားမွာ ကယ္လိုရီနဲ႕ဆာေလာင္မႈေလ်ာ့က်ေစေပမ့ဲ ၃၅ႏွစ္ေအာက္လူငယ္မ်ားအဖို႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈမရွိေၾကာင္း သိရပါတယ္။

ဒါဟာ သိပ္ေတာ့မရွင္းေပမဲ့ သုေတသီမ်ားက လူၾကီးေတြဟာ ဝိတ္တက္လြယ္တယ္။ ဝလြယ္တယ္ဆိုတဲ့အခ်က္ကို ေထာက္ျပထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာမစားမီ ေရေသာက္ျခင္းဟာ လူၾကီးမ်ားအဖို႕ အက်ိဳးထူးေစပါတယ္။

1 comment:

kyawkyaw said...

ေက်းဇူးပါ သူငယ္ခ်ငး္ သူငယ္ခ်င္းရဲ႔ စာေၾကာင္႔ ေရတန္ဖုိးကို နားလည္လာတယ္