Sunday, November 14, 2010

ေခါင္းထဲက မျမင္ႏိုင္တဲ့နာက်င္မႈေဝဒနာ

လူအမ်ားစုမွာ ညပိုင္းအရက္ေသာက္ျပီးတဲ့အခါ ရံဖန္ရံခါ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာင္ ေခါင္းကိုက္ျခင္း၊ တခ်ိဳ႕မွာ ေဆးပညာအေခၚအရ မိုင္ကရိန္းလို႕ေခၚတဲ့ အလြန္ဆိုးရြားတဲ့့ ေခါင္းတျခမ္းကိုက္ေဝဒနာခံစားတတ္ပါတယ္။ သိပၸံပညာရွင္မ်ားရဲ႕အဆိုအရ ဦးေႏွာက္အတြင္းရွိ အာရုံေၾကာလမ္းေၾကာင္းမ်ားနဲ့ ဓါတုပစၥည္းမ်ားဟာ ဦးေႏွာက္ထဲေသြးစီးဆင္းမႈကို ဟန္႕တားေႏွာက္ယွက္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါတယ္။

အမ်ိဳးသမီးမ်ားဟာ အမ်ိဳးသားေတြထက္ အဆိုပါေရာဂါ၃ဆပိုျဖစ္မ်ားပါတယ္။ အမ်ားစုမွာ အသက္၃၀မွ၃၉ၾကားတြင္ ျဖစ္တတ္ၾကျပီး နာက်င္မႈေဝဒနာမွာ နာရီပိုင္း(သို႕)ရက္ပိုင္းထိ ခံစားရတတ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မ်ိဳးရိုးဗီဇ၊ ပတ္ဝန္းက်င္နဲ႕ လူေနမႈဘဝပံုစံအေပၚ မူတည္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။

အဆိုပါေရာဂါခံစားရပါက ေလးလံထိုင္းမႈိင္းျခင္း၊ မၾကာခဏပ်ိဳ႕အန္ျခင္း၊ ခံတြင္းပ်က္ျခင္း၊ အလင္းနဲ႕အသံစူးရွမႈကို မခံမရပ္ႏိုင္ျဖစ္ျခင္း၊ ေျခလက္မ်ားစပ္ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္းျဖစ္ျခင္းနဲ႕ ထံုက်ဥ္ျခင္း၊ ဆီးမ်ားျခင္း၊ ခ်မ္းတုန္ျခင္း၊ ေခြ်းထြက္ျခင္းစတဲ့ လကၡဏာမ်ားခံစားရတတ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ အာရံုေၾကာမၾကီးစနစ္ရွိ နာက်င္မႈထိန္းခ်ဳပ္ေပးတဲ့ Serotonin ပမာဏဟာ ေလ်ာ့က်သြားပါတယ္။ မိုင္ကရိန္းေဝဒနာရွိတဲ့ အမ်ိဳးသမီးအမ်ားစုမွာ အဆိုပါေဝဒနာမခံစားမီနဲ႕ ခံစားေနစဥ္အတြင္း အီစထရုိဂ်င္ပမာဏ သိသိသာသာေလ်ာ့က်လာၿပီး ေခါင္းခ်က္ခ်င္းကိုက္လာပါမယ္။

အစားအေသာက္ေၾကာင့့္လည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ခ်ိစ္၊ ေခ်ာကလက္၊ အရက္၊ အေစ့အဆန္၊ေျမပဲေထာပတ္၊ နိုက္ထရိတ္ပါတဲ့ အစားအေသာက္မ်ား၊ မိုႏိုဆိုဒီယမ္ကလူတမိတ္ပါတဲ့ အစားအေသာက္မ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ မိုင္ကရိန္းကို ေပ်ာက္ကင္းသြားေအာင္ ကုသဖို႕ကုထံုးမရွိေသးေပးမဲ့ လူေနမႈပံုစံေျပာင္းလဲျခင္းျဖင့္ ေဝဒနာကိုအေထာက္အကူျဖစ္ေစပါတယ္။ ဥပမာ-ေကာ္ဖီေလွ်ာ့့ေသာက္ျခင္း၊ ပံုမွန္ေလ့က်င့့္ခန္းျပဳလုပ္ျခင္းဟာ အိပ္ေပ်ာ္ေစလြယ္ၿပီး ေခါင္းကိုက္မႈကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းကေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္မွာေခါင္းကိုက္တယ္၊ ဘယ္ေလာက္ျပင္းထန္တယ္၊ ဘာေတြစားခဲ့တယ္၊ ဘယ္ေလာက္အိပ္ခဲ့တယ္ စသည္ျဖင့္ ဒိုင္ယာရီေရးမွတ္ထားရပါမယ္။

အဆိုပါေရာဂါကို သက္သာေစတဲ့ေဆးဝါးမ်ားရွိေသာ္လည္းပဲ ေဘးထြက္ဆိုးက်ိဳးမ်ားတဲ့အတြက္ က်ြမ္းက်င္တဲ့ဆရာဝန္မ်ားနဲ႕ တိုင္ပင္ၿပီးမွ သံုးစြဲသင့္ပါေၾကာင္း။

1 comment:

kyawkyaw said...

ယူရဲ႔ ဘေလာ႔ကာကို တုိးတက္ေစခ်င္ရင္ အစဥ္မပ်က္ပါေစနဲ႔ ခင္ဗ်ာ အေရးအသားေကာင္းပါတယ္